Strona główna » Kursy e-learningowe
Kurs uczy studentów korzystania z metod i narzędzi do geowizualizacji danych przestrzennych, używając praktycznych przykładów i ćwiczeń. Nacisk położony jest na naukę prostych i efektywnych aplikacji, umożliwiających szybkie wykonywanie wizualizacji danych, w tym także w środowisku online. Kurs nie uwzględnia nauki zaawansowanych pakietów narzędzi GIS poznawanych w trakcie studiów.
Uczestnicy kursu otrzymają szansę poznania nowoczesnych narzędzi prezentacji geodanych, rozwijających ich wiedzę i możliwości przedstawiania danych i wyników swoich analiz w nowoczesnej, atrakcyjnej dla odbiorców postaci. Studenci spoza środowiska geodezyjnego otrzymają możliwość poznania prostych metod i narzędzi do wizualizacji danych przestrzennych, stwarzając w ten sposób szansę na zwiększenie przekazu komunikacyjnego danych pierwotnie funkcjonujących w nieprzestrzennej formie.
Tematyka kursu:
Tydzień 1. Sporządzanie map w Microsoft Office,
Tydzień 2. Dynamiczne prezentacje mapowe w Microsoft Office,
Tydzień 3. Opracowywanie map wielowidokowych w Operations Dashboard,
Tydzień 4. Wizualizacja danych tabelarycznych z wykorzystaniem Insights for ArcGIS,
Tydzień 5. Prezentacja danych geostatystycznych,
Tydzień 6. Generic Mapping Tools – tworzenie ilustracji mapowych z poziomu wiersza poleceń.
Sposób realizacji:
Kurs rozpoczyna się testem sprawdzającym wiedzę i umiejętności uczestnika w zakresie stosowania metod i narzędzi związanych z wizualizacją geodanych. Kurs składa się z 6 jednostek tematycznych, dostępnych w odstępach tygodniowych. Jednostki należy realizować zgodnie z harmonogramem, do uruchomienia kolejnej niezbędne jest zaliczenie jednostki poprzedniej.
Każda jednostka składa się z:
Wykonanie i zaliczenie ćwiczenia oraz testu na co najmniej 80% jest niezbędne do zaliczenia jednostki tematycznej oraz przejścia do kolejnego etapu. Dozwolone są 2 podejścia do zaliczenia testu. Jeśli zakończyły się one niepowodzeniem niezbędne jest ponowne prześledzenie materiałów wprowadzających.
Na każdą jednostkę student musi poświęcić ok. 3h. Łączny czas kursu to ok. 18h pracy uczestnika.
Cały kurs zamykany jest 2 tygodnie po uruchomieniu ostatniej jednostki, nie później jednak niż 12 tyg. po jego rozpoczęciu.
Dla kursu założone zostanie dedykowane forum, otwarte dla wszystkich uczestników. Uczestnicy mogą na nim zadawać pytania do ćwiczeń, prowadzić dyskusje, wymieniać się wiedzą. Do forum zostaną przypisani moderatorzy, udzielający odpowiedzi na zadawane pytania.
Kurs kończy się ankieta ewaluacyjną sprawdzającą wiedzę nabytą w trakcie kursu. Możliwe są 3 podejścia. Zaliczenie ćwiczeń, testów oraz wypełnienie ankiety ewaluacyjnej upoważnia uczestnika do otrzymania zaświadczenia o ukończeniu kursu.
Kurs uczy studentów podstaw języka graficznego, służącego w inżynierii systemów oraz oprogramowania do dokumentowania faz projektu informatycznego, w zastosowaniach odnoszących się do informacji geograficznej i zagadnień modelowania pojęciowego. Celem kursu jest zapoznanie z diagramem klas UML oraz podstawami metodyki umożliwiającej tworzenie modeli danych, zgodnie z normami serii ISO 19100, a także regułami transformacji schematów UML w wybranych geoprzestrzennych środowiskach implementacyjnych typu Open Source. Nacisk położony jest na naukę budowy schematów aplikacyjnych UML oraz ich praktycznego wykorzystania.
Kurs jest adresowany do uczestników studiów, podejmujących tematykę systemów geoinformacyjnych i infrastruktur danych przestrzennych. Studenci, dzięki udziałowi z kursie, mają szansę rozwinąć swoje umiejętności praktyczne z zakresu stosowania nowoczesnych metodyk projektowych w obszarze rozwiązań GIS.
Tematyka kursu obejmuje:
Tydzień 1-2. Opracowanie schematu aplikacyjnego UML.
Tydzień 3-4. Testowanie schematu aplikacyjnego UML na zgodność z normami ISO 19100.
Tydzień 5-6. Implementacja i wdrożenie schematu aplikacyjnego UML (Przykład: PostgreSQL/PostGIS-QuantumGIS-Geoserver).
Sposób realizacji:
Kurs rozpoczyna się testem sprawdzającym wiedzę z zakresu modeli danych GIS.
Kurs składa się z trzech jednostek tematycznych, realizowanych w blokach dwutygodniowych, dostępnych odstępach dwutygodniowych. Jednostki należy realizować zgodnie z harmonogramem, do uruchomienia kolejnej niezbędne jest zaliczenie jednostki poprzedniej.
Każda jednostka składa się z:
Wykonanie i zaliczenie ćwiczenia oraz testu na co najmniej 80% jest niezbędne do zaliczenia jednostki tematycznej oraz przejścia do kolejnego etapu. Dozwolone są 2 podejścia do zaliczenia testu. Jeśli zakończyły się one niepowodzeniem niezbędne jest ponowne prześledzenie materiałów wprowadzających
Na każdą jednostkę student musi poświęcić ok. 3h. Łączny czas kursu to ok. 18h pracy uczestnika.
Cały kurs zamykany jest 2 tygodnie po uruchomieniu ostatniej jednostki, nie później jednak niż 12 tyg. po jego rozpoczęciu.
Dla kursu założone zostanie dedykowane forum, otwarte dla wszystkich uczestników. Uczestnicy mogą na nim zadawać pytania do ćwiczeń, prowadzić dyskusje, wymieniać się wiedzą. Do forum zostaną przypisani moderatorzy, udzielający odpowiedzi na zadawane pytania.
Kurs kończy się ankieta ewaluacyjną sprawdzającą wiedzę nabytą w trakcie kursu. Możliwe są 3 podejścia. Zaliczenie ćwiczeń, testów oraz wypełnienie ankiety ewaluacyjnej upoważnia uczestnika do otrzymania zaświadczenia o ukończeniu kursu.